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Automatique et Génie Electrique

L'équipe AGE prend appui sur le développement des énergies renouvelables (EnR) dans le paysage de la production d'énergie électrique et travaille au pilotage et à l'optimisation des réseaux électriques intelligents.

L'équipe est rattachée à l'IREENA - EA 4642, Institut de recherche en Energie Electrique de Nantes Atlantique.

 

Thématique de recherche :

smart grids; smart power; énergies renouvelables; pilotage et optimisation de l'énergie électrique ; contrôle des systèmes dynamiques

 

Mots clés

Active Suspension Filtering Automotive control Geometrical shape Electromagnetic fields Switching piecewise-constant controller Energy management strategy Bifurcation Control system architecture Grid connected Discrete model Hybrid power system LPV /H ∞ Adaptive filtering Hinf Magnetic fields Initial conditions Active Suspensions Temperature distribution Integrated control Circuits Global Chassis Control GCC Conducting materials Induction machine Direct Yaw Control Independent chaotic attractors Insulation Filippov method Global Chassis Control Forecasting errors Automotive systems Centralized Multilayer Control Geometry In-wheel motors Heat transfer Genetic algorithm Field distribution Super-Twisting Sliding Mode Control Fundamental transition matrix Active Front Steering Household appliances Hourly modelling strategy Dc-dc power converters Stators Control Architectures Independent periodic attractors Decentralized control Chaos H∞ control LPV systems Mathematical model Finite element methods Hysteresis current mode control Inverse problem Electromagnetic induction Look-Ahead Distance Fuzzy Logic Control Vehicle dynamics Filtres à moyenne glissante Experimental study Boost converter ADHERENCE PNEU ROUTE Dynamics Characteristic multiplier Frequency Anticontrol Chaotic behavior Conductors Energy management Finite element method Electromagnetic compatibility LMI Fuzzy Logic Energy Management Temperature measurement Electromagnetic interference Equations Acceleration LPV/H∞ Energy Consumption Buck converter DC-DC power converters Buck converters Inverse problems Energy management system LPV/H ∞ control Anticontrol of chaos Coût total du système Battery Composite materials Monodromy matrix Autonomous Vehicles DYNAMIQUE LPV system Centralised control Gestion de l’énergie Active Front Steering Global Chassis Control Centered moving average filters Global chassis control Electric vehicle

 

 

 

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